Reisverslag nr.13. Weer veilig thuis! - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Mike & Wilma Vliet - WaarBenJij.nu Reisverslag nr.13. Weer veilig thuis! - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Mike & Wilma Vliet - WaarBenJij.nu

Reisverslag nr.13. Weer veilig thuis!

Door: Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike & Wilma

23 Februari 2016 | Nederland, Roosendaal

Maandag 22 februari 2016, le Monastier! Frankrijk
Gisteren hadden we besloten om eerder naar huis terug te gaan dan gepland.
Wilma's moeder en haar gezondheid zijn nu belangrijker. Op een ander tijdstip zullen de restant de reis vervolgen.
Vanmorgen zijn we op tijd opgestaan. We hebben alles, wat geleegd moest worden geleegd en wat gevuld moest worden, gevuld.
We hebben de overnachtingen betaald en vlakbij de camping getankt.
Om 9.00 uur reden we weg bij het tankstation om in twee dagen bijna 1800km te overbruggen.
We hebben besloten om indien nodig tolwegen te nemen. We reden de hele dag zoveel mogelijk 100 km per uur, maar niet overal lukte dat, want we hebben nog heel wat moeten klimmen en dalen, we hebben gepauzeerd, koffie, lunch, thee, warm eten, tol betalen en tanken. Toen we de Pyreneeën overreden, kwamen donkere bewolking ons tegemoet en inderdaad hebben we een beetje regen gehad, maar ook veel zijwind. We zijn om 20.30 uur aangekomen op een kleine gratis camperplek in Le Monastier. We hebben vandaag 815 km gereden, dus morgen hebben we nog 974 km te rijden. Dat wordt morgenavond thuiskomen en op tijd naar bed.

Dinsdag 23 februari 2016, Roosendaal, thuis
Om half negen waren we al weer aan het rijden. We hoefden maar één kilometer omhoog te rijden om weer op de snelweg te komen. Tot Clermont-Ferrand tolvrij.
Zowel voor als na C-F moest er veel geklommen worden. Je komt dan op het Centraal Massief. Telkens zie je vrachtwagens moeizaam de hellingen op rijden, soms rijden ze maar 50 of 60 km per uur en dat op een autoweg, waar je 110 of 130 mag rijden.
Gisteren konden we door even van de autoroute af te gaan bij een tankstation van Leclerc tanken en vandaag hoefden we maar een klein stukje van de autoroute af om bij de Carrefour te tanken. Dat scheel soms 17 eurocent per liter en dat op een tankbeurt van 55 of meer liters!
Opvallend was dat komend over de Pyreneeën het landschap al groener is en dat de bergdorpjes met witte huizen en grijze daken vervangen zijn door dorpjes met crèmekleurige huizen en oranjerode daken.
In Frankrijk hebben we de hele dag wel regenbuien gehad, maar niet te hard en niet te lang. We hebben weinig last van drukte gehad in het verkeer. Alleen een beetje vertraging bij Parijs en een beetje bij Lille.
Om 21.15 uur stonden we met de camper op de parkeerplaats bij de huiskamer van Wilma's moeder in Heerma State. Ze was nog klaar wakker en was heeeel erg blij ons weer te zien.
Om 22.00 uur reden we naar huis en hebben de camper op de oprit van Cees en Thea gezet. De kachel van de camper hebben we aangezet, want de ijsbloemen stonden al op het dak van de auto en we slapen nog een nachtje in de camper. We hebben tenslotte alles bij ons. Erik had de verwarming in huis al iets hoger gezet, de koelkast stond al aan en er stonden al bloemetjes op de tafel. Fijn zo'n ontvangst van meelevende buurtjes.
Onderweg hadden al gemerkt dat er iets mis was met de telefoon thuis en de wifi thuis, maar dat probleem is al opgelost, want er moest in de meterkast nog een kabeltje aangesloten worden.
We zijn na twee lange reisdagen, vandaag bijna 13 uur onderweg geweest, wel een beetje gaar en kruipen nu om elf uur in bed. Morgen gaan we de camper uitruimen, wassen draaien, naar Wilma's moeder, misschien de kinderen opzoeken en nog veel meer.
Nog iets heel anders: we hebben in de loop van de tijd al heel wat campers met aanhangers gezien, aanhangers met fietsen, bromfietsen, paarden, motoren, auto's, boten, maar vandaag zagen we een camper met aanhanger en daarop 3 grote cylindervormige hooibalen. Dan vraag je je af wat ze daarmee gaan doen!
Ik wil Erik en Olivia bedanken voor de goede huiselijke zorgen, Nel voor de was van Bep en de bezoekjes aan Bep, de kinderen voor de bezoekjes aan oma Bep, Kees en Els en Cees en Thea voor de tips over Spanje en iedereen die met ons meegeleefd heeft. En natuurlijk mijn lief die er ook voor gezorgd heeft dat we, ondanks het plotselinge einde van deze trip, een heel goede reis gehad hebben vervangen.
Ik zal in de komende dagen nog een paar foto's bij het reisverslag voegen en als het fotoalbum klaar is, laat ik het jullie weten via dit reisverslag.

• 24 Februari 2016 - 08:44

Linda:

Hallo lieve Wilma en Mike,
    Welkom thuis ! Gelukkig weer veilig in ons straatje geland.
    Bedankt voor de mooie reis (verslag), we hebben genoten.
    Sterkte met jullie (schoon)moeder.
    Groetjusss van ons drietjes xxx

• 24 Februari 2016 - 17:17

G. Doeve:

Welkom thuis.
    Leuke vakantie gehad geloof ik!