Plouisy en Plouzane - Reisverslag uit Plouzané, Frankrijk van Mike & Wilma Vliet - WaarBenJij.nu Plouisy en Plouzane - Reisverslag uit Plouzané, Frankrijk van Mike & Wilma Vliet - WaarBenJij.nu

Plouisy en Plouzane

Door: Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike & Wilma

15 Januari 2016 | Frankrijk, Plouzané

Woensdag 13 januari 2016
Lekker rustig geslapen.
Rond 10 uur zijn we met z'n vieren naar Katell gegaan om haar huis en tuin te helpen opruimen.
Roland en ik hebben gewerkt in de tuin en we zijn naar de stort geweest.
Wilma en Marie-France hebben de slaapkamers van de jongens onderhanden genomen, de was weggewerkt, de woonkamer opgeruimd. Kortom, eindelijk een opgeruimd huis na de verhuizing.
's Avonds zijn Katell's broers met hun gezinnen langs gekomen. Lekker samen gegeten. Met een voldaan gevoel hebben we afscheid genomen van een blije Katell.
Op de terugweg naar het huis van Roland reed Roland een konijn aan, het dier leefde nog wel, dus kreeg het nog een flinke tik om het uit zijn lijden te verlossen.
Eenmaal thuis werd het konijntje nog gevild en schoongemaakt.

Donderdag 14 januari 2016
Na het ontbijt hebben we nog water bijgevuld en zijn we op weg gegaan naar Plouzane bij Brest.
Daar wonen mijn nicht Pam, haar man Clive, hun kleinzoon Taylor en mijn tante Valerie(bijna 87 jaar) tijdelijk in verband met een huizenruil. De Franse eigenaars van het huis zijn nu in het huis van Pam en Clive in Australië.
We hebben lekker kunnen bijpraten en 's middags zijn we voor een wandeling naar de rotskusten gegaan. Lekker uitgewaaid en Valerie heeft de steile helling ook opgelopen.
's Avonds zijn we met de auto en de camper naar het centrum van Brest gereden.
Voor beide voertuigen hebben we een parkeerplaats gevonden niet ver van het restaurant.
We hebben lekker gegeten met lekkere verrassingen tussen de gangen.
Op de terugweg zijn we Plouzane voorbij gereden en zijn we naar Point St. Mathieu gereden. Daar hebben we in het donker gekeken naar de vuurtorens die daar hun licht verspreidden en genoten van de mooie sterrenhemel.
Terug in Plouzane zijn we meteen gaan slapen.

• 15 Januari 2016 - 10:57

Anne De Haas:

Hoi,

En niet eens langs Portsall geweest? Mijn ouders staan altijd klaar om jullie te ontvangen.
    Repas de fete assure!

La Pointe Saint Mathieu, lieu de legende et de violence. J'aime cet endroit.

• 15 Januari 2016 - 21:04

Piet Keijsers:

Als jullie het net zo goed hebben als wij zijn jullie heel gelukkige mensen. Ik weet niet wie er eerder thuis is maar wij komen half maart. Hier alles prima redelijk druk en heerlijk weer. Onze plannen lopen goed en er zijn inmiddels weer veel mensen blij gemaakt. Nu zijn we aan de slag met het gehandicapte ventje. Moeilijk allemaal maar wel goed en zinvol.
    Voor jullie nog veel plezier en tot ziens

Piet en Ineke

• 15 Januari 2016 - 23:54

Nelly:

Super zorgzame ,actieve mensen .
    Ik ken jullie niet anders .
    Liefs

• 16 Januari 2016 - 09:30

Cees:

Nog behoorlijk noordelijk begrijp ik aan het verslag.
    Wij zitten nu twee weken in Moraira (Costa Blanca) en zijn bijna 3 weken onderweg.
    Gisteren de eerste regendruppels gehad in al die tijd! Het weer is geweldig voor (NL)januari en valt bijzonder mee. Het huis is prima en voorzien van alle comfort. Op loopafstand boulevard, baaitjes, supermarkten, bakker enz.. Mis de vaste afspraken zoals 3x per week fitness, voetbal enz. niet.
    Lopen en lezen veel en savonds tv kiken afhankelijk van wat voor interessants er te vinden is (vaak niet).
    Gisteren naar een oud-collega geweest bij Allicante (op 100 km).
    Een oprisping met de auto gehad (motormanagement klopt niet), laten checken en gelukkig alles in orde.
    Een oude vakantielocatie in Javea (Xabia) bezocht, veel uit eten geweest en nogal wat terrasjes uitgeprobeerd.
    Dagelijks doe ik basgitaaroefeningen, zoals ik mij had voorgenomen.
    Volgende week met de tram naar Allicante (Allicante-Denia), halte op 4km afstand.
    Een keer viel internet uit maar was in een avondje (op afstand) opgelost).
    Behoorlijk heuvelachtig hier, dus het lopen is gewoon conditioneel werken.
    Morgen 46 jaar getrouwd, cava ligt al koud.
    Groetjes vanuit Moraira, Cees & Thea