Reisverslag 5 vanaf de Rock(Gibraltar) - Reisverslag uit Gibraltar, Gibraltar van Mike & Wilma Vliet - WaarBenJij.nu Reisverslag 5 vanaf de Rock(Gibraltar) - Reisverslag uit Gibraltar, Gibraltar van Mike & Wilma Vliet - WaarBenJij.nu

Reisverslag 5 vanaf de Rock(Gibraltar)

Door: Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike & Wilma

28 Januari 2016 | Gibraltar, Gibraltar

Zondag, 24 januari 2016, El Puerto de Santa Maria
De afgelopen nacht was een stuk rustiger, dus weer een beetje bijgeslapen.
Rond half 10 vertrokken naar wat service, dus met een frisse toilet en een volle tank water richting Cadiz.
Onderwerp hebben we niet veel olijfbomen meer gezien, maar meer weilanden en akkers. Het gebied was veel vlakker en leek meer op een drooggelegde polder.
De vrijetijdswielrenners rijden op de smalle vluchtstrook van de 80/100 km weg!
Er kwam ons een groep van ongeveer 200 motorrijders tegemoet, indrukwekkend zo'n grote groep.
Bij El Puerto de Santa Maria aangekomen, wisten we niet precies waar we moesten zijn. We zijn op goed geluk alsmaar rechtdoor gereden en kwamen op een grote parkeerplaats bij het strand uit.
O de parkeerplaats was tot een uur of vier een goed bezocht rommelmarkt aan de gang.
Het was mooi weer 24*C, het zonnetje scheen, dus stoelen buiten gezet.
Een beetje gevliegerd en met een Spaans gezin een beetje gebabbeld terwijl we naar de sportvissers keken. Er werd helaas niet veel gevangen.
Als we morgen de boot naar Cadiz niet weten te vinden, we willen naar de overkant als voetpassagiers, dan rijden we morgen om op het schiereiland met Cadiz te komen.

Maandag 25 januari 2016, El Puerto de Santa Maria.
Vanmorgen 20 minuten gelopen naar de terminal van de veerboot voor fietsers en voetgangers naar Cadiz, dat op een schiereiland ligt. Vanaf onze camperplaats kan je de overkant zien. De overtocht kostte €2,65 per persoon en duurt ongeveer 20 minuten.
We hebben bij een gesluierd zonnetje en zo'n 20 *C lekker rond gelopen en gekeken in het oude Cadiz. Er waren ook resten te zien een oud amfitheater van de Romeinen.
Middels een computeranimatie en verschillende maquettes kon je een goed idee krijgen van dit vrij grote theater. Natuurlijk barstte het van de kerken, was er een grote kathedraal, veel pleintjes en soms smalle straatjes.
Om 17.00 uur waren we weer terug bij de camper en het zonnetje schijnt nog steeds en onze wangen gloeien nog een beetje.
Opvallend is het grote aantal honden dat we in Spanje zien en niet eens zoveel loslopend.

Dinsdag 26 januari 2016, El Puerto de Santa Maria
Gisterenavond gingen we om 23.30 uur slapen en we lagen net in bed of er barstte een fikse onweersbui los, die maar 20 minuten duurde.
Vandaag de hele dag mooi, zonnig weer, 20 graden.
Om 11.15 uur hebben we een rondleiding en proeverij gehad bij een sherryproducent. We waren met tweeën en een Engels sprekende gids.
Wat een verschillende smaken van zeer droog tot mierzoet!
Natuurlijk een paar flessen meegenomen en ook een 2liter fles van het vat laten vullen.
Na de proeverij hebben we over de uitgebreide kledingmarkt gelopen. Alles toch goedkoper dan in Nederland.
Na de lunch belden Bert en Jeroen op dat ze in de buurt waren of ze welkom waren. Lekker buiten in het zonnetje koffie met wat lekkers, dat Jeroen en Bert meegenomen hadden en later nog een wijntje(sherry) gedronken.
Vandaag Frans, Duits, Engels en Nederlands gesproken. Dat is af en toe toch wel handig.
Van verschillende mensen krijg je tips om ergens naar toe te gaan. Wie weet, gaan we er gebruik van maken!

Woensdag 27 januari 2016, La Linea de La Concepción
Bij het opstaan scheen het zonnetje al een beetje, maar eenmaal buiten El Puerto de Santa Maria reden we een tijdje door de mist.
Onze gids bij de sherryproducent had ons aangeraden om langs de kust door een natuurpark heen te rijden. Dat park heette Parque Natural de la Brena y Marisma de Barbate. Ook het stuk zee voor dit park is beschermd gebied.
Behalve veel dennenbomen met afgeronde kruinen(steendennen, ze brengen eetbare, harde noten voort) en lange stranden passeerden we ook veel windmolenparken.
Nog voor Gibraltar konden we terecht bij een tankstation met mogelijkheid om het nodige looswerk te verrichten, water in te nemen en je er was zelfs een wasserette.
Waarschijnlijk inspelend op al die camperaars die van Marokko komen of er naar toe gaan.
Met een beetje zoeken, we reden al het gebied naar Gibraltar op, vonden we de camperplaats vlakbij Gibraltar en op 40 m van het strand.
We hebben de stoelen buiten gezet en Mike heeft zelfs in zijn blote bast in de zon gelegen. De beheerder van het onbewaakte parkeerterrein kwam na vijven de 3 euro parkeergeld innen. Morgen gaan we de grens over naar Gibraltar.

• 28 Januari 2016 - 15:58

Piet Keijsers:

Slecht he om als pensioenada door het leven te moeten gaan. We gaan er niet op vooruit maar laat ze maar doen hoor. Jullie zitten voorlopig lekker daar en wij genieten hier nog maar een tijdje. Binnenkort nemen we even een paar dagen vakantie en gaan we naar de Masaai mara. Buurtjes nog veel plezier he
    Piet en Ineke

• 29 Januari 2016 - 00:18

Nelly:

Wij hebben ook een wijnproeverij bezocht met kerst in grotten van Valkenburg.
    Ga dus NOOIT meer doen ha ha.

• 30 Januari 2016 - 23:59

Els Mampaeij-Hoogenboom:

leuk, lieve Wilma en Mike jullie verslagen, vandaag kreeg ik deze pas open, ligt aan mij hoor.
    lekker weertje bij jullie, hier vandaag regen regen enz, met zware windstoten, dus niet
    naar Dordt geweest. Weekje bij moeten komen van heerlijke zondag met kinderen
    schoon-en kleinkinderen heel veel familie en die lieve buren die jullie ook kennen.
    ze hebben allemaal genoten, getuige de opbrengst voor de NSGK, ook jullie bedankt
    Wat leuk schrijven ook jullie, geeft ook ons hier een "zonnig"vakantiegevoel.
    Geniet veel en proost hè.!

Welterusten voor nu en?of goede zondagmorgen.