Reisverslag nr 7? Bij Cees en Thea in Nerja - Reisverslag uit Nerja, Spanje van Mike & Wilma Vliet - WaarBenJij.nu Reisverslag nr 7? Bij Cees en Thea in Nerja - Reisverslag uit Nerja, Spanje van Mike & Wilma Vliet - WaarBenJij.nu

Reisverslag nr 7? Bij Cees en Thea in Nerja

Door: Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike & Wilma

01 Februari 2016 | Spanje, Nerja

Zaterdag, 30 januari 2016, net buiten Málaga-oost, vlakbij jachthaven El Candado.
Vannacht barstte er een langdurige onweersbui- en regenbui los. Bijna 3 uur lang.
Vanmorgen klaarde het langzaam op. Ik wilde een stukje van Málaga bekijken, we dachten dat we redelijk dicht bij het centrum zaten, maar dat viel tegen. Ik was daarom gauw terug.
Ik heb na de koffie de boodschappen gedaan in een heel grote supermarkt van Carrefour. Wat een gezoek en wat een keus. Bij de kassa's kom je in een rij te staan en uiteindelijk stom je voor een beeldscherm te staan en dat geeft aan welke kassa voor jou vrij is. Mooi systeem.
Nog een boterhammetje genuttigd en toen verder oostwaarts gereden. Op goed geluk hebben we een afrit naar een parkeerplaats aan het strand genomen. We staan nu aan de oostkant van Málaga.
Het weer was prachtig, dus lekker in het zonnetje met korte broek en blote bast.
Om een uur of vijf koelde het snel af en na het eten konden we genieten van een mooie zonsondergang.

Zondag, 31 januari 2016, net buiten Málaga-oost, vlakbij jachthaven El Candado.
Het beloofde weer een mooie dag te worden, maar wel veel meer westenwind.
Ik heb de fiets weer eens gepakt na 10 weken niet meer gefietst te hebben.
In iets meer dan een half uur was ik in het centrum van Málaga. Een beetje door de stad gewandeld en gefietst, kortom een bliksembezoekje. Er is ook een dependance van het Centre Pompidou. In een grote winkelstraat, Marqués de Larios, hing de uitbundige kerstverlichting nog. Moet prachtig zijn in het donker.
Toen ik terug naar de camper wilde gaan, zag ik mensen op een prachtig uitzichtpunt aan de voet van het Castillo de Gibralfaro.
De fiets onderaan een paal geparkeerd en toen het lange steile pad naar boven gelopen. De inspanning was de moeite waard, wat een uitzicht over de haven, de stad en de arena.
Daarna teruggefietst naar de camper. Over de weg met veel verkeer gefietst, dan weer over een fietspad, dan over een boulevard tussen voetgangers en fietsers en dan over een halfverhard pad langs de zee.
Na een verlate lunch heb ik de "garage" van de camper anders ingedeeld.
Ondertussen was de harde westenwind veranderd in een lichte zuidoostenwind.
We konden de stoelen erbij pakken en nog even zonnen.
Na het avondeten konden we genieten van een mooie, rode zonsondergang en zagen we een paar dolfijnen langs zwemmen. Het was een weer een mooie dag.

Maandag 1 februari 2016, Nerja
Bij het opstaan een kalme zee en een zonnetje. Het beloofde weer een mooie dag te worden.
Naar Nerja gereden waar Cees en Thea sinds gisteren een huis gehuurd hebben voor 3 weken. Het was maar 50 km rijden.
We staan vlakbij het strand, niet ver van Cees en Thea.
Cees en Thea pikten ons daar op en na hun huis bezichtigd te hebben, zijn we naar Frigiliana gereden. Daar een beetje rond gekeken en een terrasje gepikt. Daarna reden we terug naar het lager gelegen Nerja. We zagen dat er boven de zee en het laag gelegen gedeelte van Nerja een wolkendek lag.
Toen we terug naar naar het huis van Cees en Thea reden kwamen we weer in de zon.
Vanaf het hoogste balkon zagen we dat het Balcon de Europa nog steeds in de wolken lag.
Wilma mocht de wasmachine bij hen gebruiken en bij terugkomst was de was al weer droog.

• 03 Februari 2016 - 22:56

Patricia:

Hoi lieve Mike en Wilma,

Jullie genieten volop als ik het zo lees! Heerlijk hoor!
    Ik ben niet zo'n klein beetje jaloers....!