Reisverslag nr. 6 vanuit Málaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Mike & Wilma Vliet - WaarBenJij.nu Reisverslag nr. 6 vanuit Málaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Mike & Wilma Vliet - WaarBenJij.nu

Reisverslag nr. 6 vanuit Málaga

Door: Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike & Wilma

29 Januari 2016 | Spanje, Málaga

Donderdag 28 januari 2016
Vandaag was Gibraltar aan de beurt om bezocht te worden.
Op 12 min lopen was de grens tussen Spanje en Gibraltar. Onze passen laten zien, we konden vlot doorlopen en toen met de dubbeldekker richting centrum.
Alles is Brits en staan Bobbies, maar men rijdt rechts. Het kenteken heeft de grote Brits letters en cijfer met landcode GBZ. We hebben de Mainstreet(Hoofdstraat) afgelopen. Het barstte er van de winkels waar je juwelen, alcohol en tabakswaren kunt kopen. Taxfree!
We zijn de kathedraal en de King's Chapel in geweest en belandde uit eindelijk in de Botanische Tuin. Er is veel groen op Gibraltar, het klimaat is er ook prima voor.
Na de Botanische Tuin zijn we met de kabelbaan helemaal naar boven gegaan. Daar rondgekeken en gebruik gemaakt van de wifi om ons reisverslag en whatsappjes te versturen.
Natuurlijk hebben we de nodige Berbermakaken gezien en gefotografeerd. Volgens een Engele beschrijving zijn deze makken geen "apes" maar "monkeys". Ons verschil tussen mensapen en apen?
Wilma had er opeens ėén op haar rug. Een Engelsman was zo attent om haar te waarschuwen dat de aap niet haar bril kon pakken. Hij had er foto's van gemaakt. Toen ik er even later ook bij stond, sprong er ook ėėn op mijn rug. Hij pikte een flesje water uit de zijkant van mijn rugzak. Ook hier zijn foto's van gemaakt.
Een stuk steil naar beneden lopend hebben we nog meer apen gezien en gefotografeerd. Heel vaak waren ze elkaar aan het vlooien.
Halverwege zijn we met de kabelbaan verder naar beneden gegaan.
Op de plattegrond zagen we dat er veel synagoges waren, we zagen ook mannen met keppeltjes en Joodse winkeltjes.
Bij navraag bleek dat hier al heel lang Joden wonen, omdat zij al heel lang leven van de handel met onder andere Afrika.
Op de terugweg mochten we op een bepaald punt tijdelijk niet doorlopen. Al het verkeer moest wachten. De weg werd in het midden nog even snel geveegd met een veegauto. Er moest namelijk een klein verkeersvliegtuig landen en de start- en landingsbaan kruist de straat, fiets- en voetpaden!
Na de douane nog even boodschappen gedaan bij een supermarkt, dus ik liep het laatste stuk met een rugzak en een boodschappentas. Goede oefening voor die rottige linkerborst
Het weer zat toch mee vandaag, het leek te gaan regenen, maar het bleef droog en het is zelfs even 20 graden geweest. Nu lekker bijkomen in de camper nadat de boodschappen opgeruimd waren en dan een hapje eten.

Vrijdag 29 januari 2016, Málaga
Vanmorgen waren we redelijk vroeg op, we hebben nog tot 09.45 uur gewacht tot een Engelse familie wakker zou worden, maar helaas nog geen teken van leven. De man van het gezin heeft foto's gemaakt toen er op Wilma's en op mijn rug een aap zat. Hij zou de foto's overzetten op onze laptop. Hij heeft ons visitekaartje en hij weet middels een briefje dat we 21 maart weer thuis zijn. Hopelijk stuurt hij dan de foto's op via WeTransfer.
We gingen op weg naar Ronda via Casares over een fraaie toeristische weg(8300) door de bergen. Van zeeniveau naar bijna 1100m. Casares was één van de vele witte plaatsjes die tegen een bergwand aangeplakt leken. Een flink stuk van de weg na Casares was in zeer slechte staat. Voor Ronda werd het gelukkig beter. Onderweg zagen we veel bomen in bloei staan, wit en roze van kleur.
Ronda was door velen aangeraden en was de moeite van het bezoeken waard. We komen er vast nog eens terug om er nog meer van te bekijken. Het is maar goed dat we niet langer in Ronda gebleven waren anders waren we, zonder jas aan, goed nat geworden van de regen, die we toch even gehad hebben.
De weg na Ronda(397) was prachtig als het om het wegdek ging, maar ook als het over de omgeving ging, hoge bergen, diepe valleien en een mooi door het landschap slingerende weg.
Eenmaal weer afgedaald tot zeeniveau volgden we de drukke A7(spitsuur!) langs de zee. We zaten op de Costa del Sol. We passeerden bekende plaatsen als Fuengirola en Torremolinos. Bijna alles is links en rechts van deze weg volgebouwd. Gelukkig konden we goed doorrijden.
We zijn doorgereden tot de Carrefour in Málaga, hier konden we , tanken, service verrichten en kunnen we overnachten. Gauw dit verslag ingetikt dan kan het bij de McDonald's verstuurd worden.

• 30 Januari 2016 - 09:57

Bart:

Blijft leuk te lezen jullie reisverslagen. Geniet van het weer en de wisselende omgevingen.