Reisverslag nr.11. Op naar Valencia - Reisverslag uit El Salero, Mexico van Mike & Wilma Vliet - WaarBenJij.nu Reisverslag nr.11. Op naar Valencia - Reisverslag uit El Salero, Mexico van Mike & Wilma Vliet - WaarBenJij.nu

Reisverslag nr.11. Op naar Valencia

Door: Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike & Wilma

19 Februari 2016 | Mexico, El Salero

Maandag 15 februari 2016, Playa de Cala Blanca, gemeente Lorca
Vannacht heeft het weer flink gewaaid, maar in de ochtend leek de wind wat minder te worden.
Na het ontbijt zijn we twee terrassen hoger op de camperplaats om daar te servicen.
Van Nederlanders die daar hadden gestaan, hoorden we dat de camper flink heeft staan schudden gedurende de nacht.
Na betaald te hebben zijn we vertrokken naar Lorca. Langer op deze betaalde camperplaats was niet meer nodig. Twee wassen gedraaid, alles leeg en schoonwater ingenomen, dus we kunnen weer een dag of vier verder.
In Lorca was een gastankstation, maar helaas werd hun gastank over 3 dagen gevuld.
We hebben nog gas en in de aangebroken reservefles zit ook nog genoeg.
De rit naar de camperplaats tussen Aguilas en Lorca was mooi. Mooie weg er naar toe, die steeds smaller werd, zodat je je afvroeg of je wel goed zat en waar je naar toe moest als er een grote tegenligger aankwam. We hebben olijf-, amandel- en sinaasappelbomen gezien. De meeste sinaasappelbomen zitten vol met sinaasappels!
Afdalend naar de kust via een vallei viel het op dat er weer zoveel van die plastic kassen stonden, zover het oog reikte!
Nu staan we op een groot terrein met veel stenen en struikjes, maar je kan er makkelijk een plaatsje vinden met zicht op zee. Je buurman staat op 30m afstand, geen verkeer, alleen maar vogeltjes, geruis van de zee en op het moment veel minder wind.
Je moet niet te dicht bij de rand van de rotsen komen, aangegeven met witte paaltjes, want die kan afbreken.
Iets lager kan je een strandje bereiken, te voet of met een 4x4. Er staat een bordje dat vermeldt dat het een naaktstrand is, maar op dit tijdstip van het jaar met de frisse wind is er natuurlijk geen naakt te zien. Ik voel me nog niet geroepen om in het frisse/koude zeewater te gaan zwemmen.
Mooi om te zien zijn de afgesleten rotswanden met uitgehouwen kamertjes en de vele hoger gelegen holtes waar vogels graag gebruik van maken.

Dinsdag 16 februari 2016, Playa de Cala Blanca, gemeente Lorca
Gisteravond toen de zon onderging, kwamen er steeds meer donkere wolken en in de verte zag je het al regenen. Er kwam bij ons ook een heel klein beetje regen, maar de wind stak weer op. Vannacht heeft het flink gewaaid en met het opkomen van de zon nam de wind weer af. Het zonnetje is de hele dag blijven schijnen en de wind bleef matig en fris. Toch hebben we bijna de hele dag buiten gezeten. Ik heb vand

Verslag uit: Mexico, El Salero

Mike & Wilma

Jonge zestigers, genietend van (schoon-)kinderen, kleinkinderen, genietend van hun vrije tijd en genietend van het reizen met de camper. We maken jullie weer deelgenoot van onze camperreis. Mocht je ons verslag niet meer willen ontvangen, laat het ons dan weten, dan halen we je van de mailinglist.

Actief sinds 04 Jan. 2016